Pełni pozytywnej energii i zmotywowani do działania powróciliśmy z konferencji „Tam Gdzie Chcę” organizowanej przez Tomka Maciejewskiego, która odbyła się wczoraj w Łodzi. Dotyczyła ona cyfrowego nomadyzmu, pracy zdalnej i podróżowania.

Spotkanie otworzył Tomek Maciejewski wystąpieniem pt. „Niezależność od lokalizacji w 3 miesiące”, które potraktowaliśmy jako wyzwanie. Będziecie mogli śledzić naszą trzymiesięczną drogę do zostania cyfrowymi nomadami w sierpniu. Ola Gościniak opowiedziała o tworzeniu kursów online, jako fajnej ścieżce do niezależności od lokalizacji. Mnie jednak Ola zainspirowała zupełnie czymś innym – że jako introwertyk opuściła swoją strefę komfortu, występuje na scenie, kręci live’y, video tutoriale i potrafi śmiać się ze swoich wpadek.

Rafał Cupiał pokazał jak dobra historia potrafi sprzedać produkt, a Joanna Szreder oprócz głównego wątku uczenia przez Skype poruszyła również temat cyfrowych expatów (digital expats), czyli życia przez dłuższy czas w jednym miejscu pracując zdalnie. Po przerwie Oskar Grochowalski ze Zdalny Ninja radził jak przekonać szefa do pracy zdalnej i co zrobić jeśli się nie uda.

Wobec prezentacji Oresta Zuba na temat product placementu miałam duże oczekiwania i lekko się rozczarowałam. Odebrałam ją nieco demotywująco, a konkretnie tezę, że aby próbować pozyskać sponsorów należy posiadać przynajmniej 10 000 followersów w różnych mediach. Kilka przykładów, które pierwsze przychodzą mi do głowy i myślę, że pokazują, że warto próbować się przebić, nawet bez rozbudowanej społeczności wokół bloga: Weronika Kwapisz z Riding Across w chwili obecnej ma ok 7 000 fanów, gdy zaczynała swoją wyprawę Riding Across America było ich znacznie mniej. Współpracuje z Triumph. One Temu Winne – mniej niż 800 fanów – nawiązały współpracę z Modeka Polska, która wyposażyła je na wyprawę. Łukasz Supergan, który jest m.in ambasadorem Olympusa a wspierają go takie marki jak Salewa, Zamberlan czy Icebreaker Merino ma aktualnie 11 000 fanów na Facebooku i ok 2000 na instagramie.

Kolejną prezentację poprowadziła Zuza Ledworowska, przekazując mnóstwo cennych informacji na temat tworzenia treści i jeszcze więcej pozytywnej energii. Dziękujemy Zuza! Artur Pawłowski, który zdalnie prowadzi sklep Amazon FBA w USA, udowodnił, że praca zdalna to nie tylko usługi – zaprezentował ciekawy model biznesowy i przekazał uczestnikom konkretne informacje.

Kamil Kamiński mówił o wpływie otoczenia na motywację. Dowiedzieliśmy się czym są growth house’y i master mind’y. Przemierzający aktualnie autostopem Turcję Cezary Stacewicz za pośrednictwem Skype’a opowiedział o swoich podróżniczych doświadczeniach. Ostatnim prelegentem był Sławek Muturi – człowiek, który odwiedził wszystkie państwa świata, większość z nich więcej niż raz. Niezwykle inspirująca osoba.

Konferencję zamknął panel dyskusyjny, który rozkręcił się tak bardzo, że trwał dwie godziny dłużej niż planowano. Na tym jednak się nie skończyło, spotkanie przeniosło się na ul. Piotrkowską, gdzie przy piwie mogliśmy bliżej poznać ludzi z podobnymi pasjami. Kolejnego dnia przewidziana była kontynuacja przy śniadaniu na którą niestety nie zdołaliśmy dotrzeć. Pierwszy raz na tak długiej konferencji nie ziewnęłam ani razu (co po części jest też zasługą baristów z Get Coffee, którzy serwowali tak dobrą kawę, że wypiłam jej zdecydowanie za dużo:)). Czekamy na kolejną edycję!